دل گیجه

مروری بر جهالت های یک مهندس تازه به دوران رسیده

دل گیجه

مروری بر جهالت های یک مهندس تازه به دوران رسیده

کارنامه درخشان

هم چنین وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: ما امیدواریم وزارت فناوری اطلاعات به جایی برسد که باعث دعای خیر مردم شود نه نفرین آنها !

گفته می شود پیش از این "وی" اعمال محدودیت برای سرعت اینترنت را تکذیب کرده و گفته بود کار او نبوده و تقصیر بغل دستی اش بوده است.

آمار رسمی همچنان نشان می دهد که ایران دومین کشور از لحاظ سرعت و ارزانی قیمت اینترنت از پایین است.

این بود خلاصه اخبار.

TV Card

1- یکی از موضوعاتی که با استاد به طور اتفاقی تفاهم داریم همین مساله است. همین که تلویزیون اساسا چیز چرتی است. به خصوص که گردانندگان خاص داشته باشد. علاوه بر این استاد معتقد به نوعی واگرایی معنوی در گفتمان های تحلیلی ِ "نگاه تو نگاه "و ایجاد انحراف  تدریجی در حواسّ سمعی و بصری و مافوق آن و در نتیجه تخریب فرسایشی لایههای زمینشناسی عشق، هستند. (برگرفته از کتاب انسان و لایه های عشق – اثر چارلز آلوچز) 

 


2- فلذا بعد از گذشت شش ماه تی وی کارت خریدیم. تی وی کارت موجود سخت و کوچکی است که از طریق درگاه یو اس بی، مواد صدایی و سیمایی لازم را به رایانه منتقل می‌کند. این موجود با اتصال به یک فروند آنتن معمولی قادر است شبکه های رقمی و غیر رقمی را با توجه به قابلیت خود به نمایش بگذارد. گفتنی است شبکه های رقمی و غیررقمی در واقع تفاوت چندانی با هم ندارند جز اینکه رقمی، برف کمتری در تصاویر به نمایش می‌گذارد و به جز تهران در سایر شهور قابل دسترسی نیست. 


البته نوع دیگری از آن نیز در بازار موجود است که به صورت پی سی آی به رایانه شخصی متصل می‌شود که قیمت پایینتری دارد و دیگر برای دفتریادداشت (نوت بوک سابق) قابل استفاده نیست.
نمونهای از هر دو نوع را در زیر می‌بینیم.  

 

 

 


اکنون با نصب نرم افزار مربوطه شما می‌توانید به راحتی از شبکههای مختلف و متنوع و بی سروته رادیو و تلویزیون بهرهمند شده، به دلخواه خود آنرا ضبط صوتی، تصویری و یا صوتی تصویری در زمان مقرری بنمایید و یا از یک فریم عکس بگیرید و یا هر غلط دیگری که دلتان بخواهد. 


حالا سوپ قارچ و میگوی ما آماده است. امیدوارم از این برنامه لذت برده باشید.   

 


3- با توجه به اینکه سالیان سال بود که تلویزیون نمی‌دیدم، تا الان فقط برنامه عموپورنگ، حیات وحش و (صدالبته) فوتبال توانسته مرا بیش از یک ربع پای دستگاه بنشاند. برای دیدن سهوی بعضی چهرهها در بعضی سریالهای خورشیدی (که اشاره مستقیم به آن نمی‌کنم) احتیاطا کفاره کنار می‌گذارم.

 

آنفولانزای مخملی

در آستانه‌ی هلوی حلول ماه مبارک رمضان دچار یک نوع بیماری عجیب آفریقایی شده‌ام. به این ترتیب که صبح‌ها که از خواب بلند می‌شوم 13 بار عطسه می‌کنم به اضافه‌ی یکی و نصفی سرفه. بعد خوب می‌شوم تا شب. بعد شب ناگهان اشک می‌ریزم و اخلاص و بندگی از چشم و بینی‌ام جاری می‌شود و به مدت 67 دقیقه ادامه پیدا می‌کند. بعد دوباره خوب می‌شوم تا صبح. 
 

تحقیقات پزشکی نشان میدهد این بیماری مقدمه‌ی نوعی "آنفولانزای مخملی" است.  


خدا از همه قبول کند. 

  

 -----------------------

پی‌نوشت: 

 آن دفعه فرصت نکردم شرح سفر بدهم. حیف که این دفعه هم فرصت ندارم بگویم که خوانسار شهر کوچک قشنگی است که خیابان‌های آن هیچ وقت آفتاب نمی‌خورد چون درخت‌های بلند از دو طرف سایه انداخته. و خانه‌ها همه باغ‌های کوچکی است که در میان آن اتاق هم ساخته‌اند. و کوچه پس کوچه هایش جان می‌دهد برای عکس کوچه باغی گرفتن. و بافت شهر همچنان قدیمی است. و جریان رفتنمان به محلات که با آذوقه کم راه سفر بستیم و شهر به شهر رفتیم با اعمال شاقه تا سرظهر رسیدیم محلات و یکراست رفتیم دهکده گل و بعد گفتند که نمایشگاه گل، پیش پای شما تمام شد و مانده بودیم که چه کنیم که کمتر احساس سوختگی کنیم و رفتیم چندتایی آلونک مخصوص پرورش گل را دیدیم و انواع و اقسام کاکتوس از زبان مادر شوهر گرفته تا صندلی مادرزن! و بعد هم در یک رستوران سیاه و سفید از خجالت خودمان درآمدیم. و اینکه چندتا کک مرا گزید و  اینکه گلابی‌ها نرسیده بودند. حالا اگر فرصت کردم دفعه بعد شرح می‌دهم. با عکس‌هایش.