دل گیجه

مروری بر جهالت های یک مهندس تازه به دوران رسیده

دل گیجه

مروری بر جهالت های یک مهندس تازه به دوران رسیده

مریخ

مریخ جای خوبی است. هوا صاف است. خیلی گرم یا خیلی سرد نمیشود. هیچ چیز خیلی بو نمیدهد. نه گل ها به طرز خاصی بو میدهند نه پاییز بوی خاصی دارد. رنگ ها هارمونی خیال ندارند. آفتاب به طرز شاعرانه ای روی پیچک های لبه ی ایوان نمی افتد. باد روی چمن زار سبز انتهای دشت نمی وزد و شاخه ها را نوازش نمیکند. همه چیز همان طور که باید هست.
...
اینجا مجبوری به زبان مریخی صحبت کنی. هر چند غریب باشد. همه با ادبیات صبح شنبه صحبت می کنند. هرچند عجیب باشد. وقتی صحبت میکنی انگار خودت نیستی. در حالیکه جز خودت نیستی! همه چیز مطابق قوانین دستور زبان است. بی هیچ گونه تخلف غیرعاقلانه.
...
مریخ جای غریب و خوبی است. من از زندگی در اینجا راضیم... 

...

از دستنوشته های سفر اخیرم به مریخ.

 

 

 


پی نوشت یک:  


نظامی. چه نظمی؟ چه نظامی؟ هان؟ جز آشفته کردن این دلها چه کرده ای؟ ای آشفتامی! 


از گلایه هایم به نظامی. 

 

 

پی نوشت دو: 


وسواس املا گرفته ام
نکند باز املایم مشکل دارد؟
من که املایم خوب بود!
چه شده که کلمات از من میگریزند؟
انشایم هم خوب بود!
این آسمان به ریسمان بافتن هایم
فقط از سر نگرانی ست
که مبادا انشایم خوب شود!
مبادا کلمه ها آنطور که باید وصف کنند آنچه را که هست!
باید از کلمه ها بگریزم
پیش از آنکه رسوایم کنند... 

 

از دست نوشته های قدیمی تر. 

 

نظرات 12 + ارسال نظر
Sahar دوشنبه 14 مهر 1393 ساعت 14:43 http://bmstore.ir

مطلب مفیدی بود
مرسی

اصلا هم مفید نبود. کلش چرت بود. شما اصن خوندی؟!

حمید دوشنبه 14 مهر 1393 ساعت 15:52 http://yahamid.blogfa.com

حیف که محل کار! داره تعطیل میشه. سر فرصت با دست پر میام خدمت این وبلاگ مریخی.

خجالت زده میفرمایین. دست خالی هم قبوله.

حمید دوشنبه 14 مهر 1393 ساعت 22:04 http://yahamid.blogfa.com

نع. فایده نداره. مشکوک میزنه این پستهای اخیر. باور کن.

مشکوک؟ پست های اخیر؟ من؟....

اخمو سه‌شنبه 15 مهر 1393 ساعت 11:00

چقدر دلم مریخ خواست!
(چشم و همچشمی تا کی و تا کجا؟! لابد از مریخ هم اون طرف تر!)

انشای خوبت آل ردی رسوات کرده عزیز جان.


بفرما! شک جناب یاحمید هم برانگیخته شد!

تشریف بیارین. خوشحال میشن!

حمید سه‌شنبه 15 مهر 1393 ساعت 13:50 http://yahamid.blogfa.com

اعتراف کن. یاللا. بگو مریخ کجاست؟ از چه نگرانی؟ چرا می‌ترسی کلمه ها رسوایت کنند؟ چرا مغزت منجمد شده؟ چرا به تغذیه‌ات اهمیت نمی‌دی؟ هان؟ هوم؟ هاع؟ وگرنه می‌رم از "آل ردی رسوات" می‌پرسم:)

تا اون چراغ اون بالا تکون تکون نخوره من نمیتونم اعتراف کنم.
برادر آل پاچینو هستن ایشون.

حمید سه‌شنبه 15 مهر 1393 ساعت 13:53 http://yahamid.blogfa.com

رفتم نگاه کردم ببینم "سحر" کیه که نوشته "مطلب مفیدی بود". گول خوردم. یه بازدید به بازدیدای سایتشون اضافه شد. نمی دونستم "سحر" اسم فروشگاهه!

من خورده بودم قبلا گولشون رو. احتمالا بیشتر از یه گول دارن. که شما هم خوردین.

نجوا چهارشنبه 16 مهر 1393 ساعت 16:54

چرا کامنت نمیره

عوا چرا... حتما اینترنتت مشکل داشته. اینجا که هیش وخ مشکل نداره

[ بدون نام ] چهارشنبه 16 مهر 1393 ساعت 16:57

نگاه کنا! بی ادبی ئه!! این همه نوشته بودم من که تازه کپی کرده بودم مثلا اما غیرفعال شد
حالا چی کنم؟
برم بعد بیام بنویسم. برا پست های دیگه هم. الان اعصابم خورد شده اصلاهمین شکلی ها

به خودت کنترل کن. خودتو مسلط باش. چیزی نشده. باز میای مینویسی. عب نداره که. ببین عمو هم باز اومده نوشته!

رها شنبه 26 مهر 1393 ساعت 22:45

شاعری بیشتر از طنازی بهت میاد!

رها شنبه 26 مهر 1393 ساعت 22:47

عادت کردیم به شوخ طبعیت. این طوری که می نویسی فکر میکنم اشتباهی اومدم!

[ بدون نام ] شنبه 26 مهر 1393 ساعت 22:50

خوبی آیا؟

منم فک میکنم یه چیزی مشکوک میزنه!!

حسین سه‌شنبه 6 آبان 1393 ساعت 19:27 http://shokrzadeh.ir

بوی شک و تردید میاد !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد