دل گیجه

مروری بر جهالت های یک مهندس تازه به دوران رسیده

دل گیجه

مروری بر جهالت های یک مهندس تازه به دوران رسیده

404

بعضی وقت‌ها دلتان نمی‌خواهد بگویید: زهرمار و د ِ پیج کن نات فایند سرور؟!

دچارندگی

1. آی هـَو نود و نه نیو میل مسـیـجـز! بی سابقه بوده از اوان کودکیم(!) تا حالا. (بله. از همان وقتی که شست مکیدن یاد گرفتم، میل هم چک می‌کردم. چیه؟ حسودیتون میشه؟) یک مهندس دور از رایانه. تأسف بار است. به قول شاعر دچار شدگی ست دیگر!

 

2. این ادیتور جدید بلاگ اسکای همه چیزش خوب است. یعنی خیلی بهتر از قبل است. فقط کمی عصبی‌ست. هِی این چشمک زنش می‌پرد. هِی می‌پرد. هِی آدم را عصبی می‌کند. هِی عصبی می‌کند. هـِی.

 

3. این لوگوهای بلاگ اسکای هم منو مُرده! به مناسبت عوض می‌شود. الان آن بالا پنج تا حلقه‌ی رنگارنگ المپیک است. کم کم دارد اخلاق ورزشکاریم تحریک می‌شود!

 

4. آن موقع‌ها که زبان می‌خواندم یک بخشی از مغزم فعال بود که در حال حاضر رویش را یک پودر خاکستری گرفته. یک کلمه خارجکی که به گوشم می‌خورد بخش مذکور خارش می‌گیرد، بلاهت غلیظی صورتم را فرا می‌گیرد و بعد ناگهان ابروهایم می‌پرد بالا: آهاااان!

 

5. دست دل* جان درد نکند. این چند وقت حسابی توی فکر بودم که چرا اینقدر شارژ لپ تاپ زود تمام می‌شود. یک لپ تاپ دارد می‌دهد به بازار با 19 ساعت شارژ. دستت درست ای دل!

 ـــــــــــــــــ

*این دل با آن دل کمی فرق می‌کند.

 

پیوست: به جان خودم من ترزدیالیست نیستم. اتفاقی شده!

تعمیرگاه

- به این می‌گویند :  اِن ویدیا شش هزار و خورده‌ای. تکنولوژی برتری که باعث می‌شود چشم‌های آدم دیگر قیری ویری نرود. عنقریب نه ماه بود کارت گرافیک پنچر شده بود. اما از آنجایی که هنوز کار می‌کرد من هم از رو نمی‌رفتم! این اواخر دیگر اول با ذغال گرمش می‌کردم بعد کامی را روشن می‌کردم، بعد صفحه آبی می‌شد، بعد مقدار متناسبی مشت و لگد سویش گسیل می‌داشتم، بعد صفحه سیاه می‌شد، بعد "دوباره راه اندازی"1اش می‌کردم، بعد گیر می‌کرد، بعد من هم کمی فح... (از اتاق فرمان اشاره می‌کنند ظاهرا اینجا خانواده رفت و آمد می‌کند) بله می‌گفتم. خلاصه بعدش هم که روشن می‌شد تصویر تا نیم ساعت دچار امواج هشت ریشتری بود. انگار که ارواح خبیثه از توی مانیتور عبور و مرور می‌کردند! خدا را شکر که عوض شد. ولی الان که دارم فکر می‌کنم می‌بینم آن بیچاره چیزیش نبود ها. حیف! به جان خودم هنور کار می‌کرد...

____

1. ری استارت سابق
 
- مردم ادعا می شود چیز حالیشان است. خوب معلوم است پاورش نمی‌کشد مهندس. هیچی. سوخت. توفیق اجباری برای ارتقای درجه. همین شد که یک هفته کامی نداشتم دیگه.
 
- من الان دارم با رَم خیلی گیگ با شما صحبت می‌کنم: تست می شود، الو 1 2 3...
 
 
نتیجه گیری اخلاقی: هیچوقت هوس بازی موتور سواری نکنید آن هم با کارت گرافیک ذغالی؛ که کار به اینجاها نکشد.

۱=۲

فی الواقع باید عرض کنم که...

.

.

.

.

.

.

.

این شتری است که قبل از ولو شدن جلوی درب منزل، هیچ گاه خبر نمی کند!!

 

 

 

هیجان در پایتخت

اگر این روزها رأس ساعات زوج صداهای عجیب غریبی از اطراف و اکناف شنیدید اصلا تعجب نکنید. این صداها ممکن است شامل فریاد، جیغ، آه از نهاد برکشیدن، ناسزا و... باشد. دانشمندان به شدت در حال بررسی و تحقیق علت آن هستند ولی گویا هنوز علت حادثه نامشخص است. فعلا به شهروندان عزیز توصیه می‌شود رأس ساعات زوج (و یا حتی فرد) از قرار گرفتن در آسانسور، پمپ بنزین، طبقه هشتم یک ساختمان و جاهایی از این قبیل به شدت پرهیز کنند. همچنین به متخصصان امر توصیه می‌شود که در این لحظات از دیباگ کردن برنامه، دیفرگ کردن هارد، دانلودهای بدون مَنـیجر و کارهایی از این قبیل جدا خودداری کنند. شوخی نداریم با کسی.

گفتنی است دانشمندان هنوز که هنوزه در حال مطالعه و بررسی هستند.

 

پی نوشت: البته اینها همه به غیر از دو ساعت بعدش است. بنده فقط رأس ساعات را عرض کردم. روشنه؟

چند هزار میلیارد

- ما خیلی طفلکی هستیم. من مطمئـنـم. وقتی برای دیـتـایـی که (تقریبا) مجانی می آید توی لوله های مخابرات، ‌این همه پول می دهیم آخرش هم سرعت اینترنتمان این است، خیلی طفلکی هستیم. تازه اینها به غیر از اس ام اس (پیامک سابق!) و تلفن و اینهاست. طفلکی ما!