دل گیجه

مروری بر جهالت های یک مهندس تازه به دوران رسیده

دل گیجه

مروری بر جهالت های یک مهندس تازه به دوران رسیده

World's oldest blogger

داشتم توی گوگل درباره خواص سیب زمینی(!) سِـرچ میکردم، که دریافتم خانم Olive Riley با دار فانی خداحافظی کرده. البته این خانم استرالیایی هیچ ربطی به هویج (گفته بودم سیب زمینی؟) ندارد بلکه در واقع پیرترین وبلاگ نویس جهان بوده که همین چند روز پیش (۱۲ جولای) در سن  ۱۰۸ سالگی عمرش را داده به ما!

رفتم وبلاگش را پیدا کردم و چند تا پستش را خواندم. خیلی جالبناک بود. یارو کلی انرژی داشته و اصلا انگار که نه انگار صد و هشت سالشه و اینا! تا قبل از مرگش هم هیچ بیماری یا مشکل خاصی نداشته و روحیه شادابش زبانزد همه بوده.


 

وبلاگش را به کمک آقای Mike می نوشته و خاطراتش درباره جنگ جهانی دوم جزء پرمخاطب ترین مطالبش بوده. کلا وبلاگ پرطرفداری داشته. حسابش را بکنید: در یک روز ژانویه ۲۰۰۸ حدود ۳۵۰،۰۰۰ بازدید کننده!

البته من قصد ندارم اینجا جزئیات زندگیش را شرح دهم و مثلا بگویم که سگ هایش را خیلی دوست داشته و آقای Eric جمعه ها برایش کامنت هایش را میخوانده و خوردنی مورد علاقه اش Aussie pies بوده و یا به بلاگ می گفته بلاب!!

چیزی که به نظرم خیلی جالب است و میتواند عبرت باشد این است که آدم هیچ وقت کم نیاورد!

یا به قول نویسنده وبلاگش:

If a woman who left school in 1914, can embrace the internet in her 106th year, what is there you can’t do, friend 
!?



 

 

پی نوشت ۱: قابل ذکر است الان خانم Maria Amelia که ۹۵ سالش است و در اسپانیاست، پیرترین وبلاگ نویس جهان محسوب می شود. لطفا تا قبل از اینکه بمیرد بروید وبلاگش را بخوانید باشد که پند گیرید!!

پی نوشت ۲: پی نوشت قبل در صورتی صحیح است که اسپانیولی بلد باشید!

نظرات 9 + ارسال نظر
نیکسا جمعه 28 تیر 1387 ساعت 17:47 http://www.laki-joon.blogfa.com

سلام اولا
من هم در مورد نخود فرنگی که در موردش سرچ کردین مطالبی می خواستم بسی زیاد . . .
امیدوارم قبل از این که با دار قالی بای بای کنین بتونین رکودشو بشکنین البته تحملش سخته ها . . .
خیلی خوب شد همه جزئیات زندگی پیر وبلاگ ها رو نگفتینا
آدمی زاد گان کلی به ذوق زدگی میاد که میبینه جوونا ی تحصیل کرده چه سرچای علمی میکنن جای تبریک داره
خوب دیگه بریم ببینیم این ماتادور چی میگه تا شمع زندگیشو فوت نکرده . . .

حمیدآقا جمعه 28 تیر 1387 ساعت 19:09 http://www.shri.blogfa.com

سلام!

با کمال تشکر ، طبق فرموده به وبلاگ این خواهر ارزشی مراجعه نمودیم ،‌متاسفانه بعلت کمبود امکانات ، پند ما را گرفت!
خداوند به تمام مریضان اسلام و غیر اسلام ، عافیت کـــــــامل ، توام با رضوان الهی و مراسم تدفین و ترحیم آبرومند عطا کند انشاءالله!

ارادت!

حمید شنبه 29 تیر 1387 ساعت 11:45 http://yahamid.blogfa.com

اَی نَنَه....
بلابش رو دیدم. خدابیامرز چه روحیه ای داشته.

فرشته شنبه 29 تیر 1387 ساعت 15:12

آخی ... شبیه یکی از دوستان مکاتبه ای من بود. اون موقع (سیزده سال پیش) ۹۲ سالش بود. گاهی برام از جنگ جهانی اول می نوشت!

خدا کنه زنده باشه.

فاطمه جون! شنبه 29 تیر 1387 ساعت 23:55

فکر کنم یه روزی هم یه نفر عکس تو رو به عنوان پیرترین وبلاگ نویس بذاره تو وبلاگش!
من که ازت عکس دارم ولی به خشگلی این خانومه نیست

رها یکشنبه 30 تیر 1387 ساعت 15:22

فکر کن

عجب اعتماد به نفسی

رها یکشنبه 30 تیر 1387 ساعت 15:22

تو بازم گل نداری

تیله یکشنبه 30 تیر 1387 ساعت 17:54

دارم به آینده بشریت می اندیشم! خیلی مجهوله خیلی... مثلا شاید تو یه روزی پیرترین کسی باشی که تو دنیای مجازی سیب زمینی سرخ می کنی

راستی اگه شما که غریبه نیستید مرادی کرمانی رو نخوندی بخون تا دار فانی رو وداع نگفتی(ببخشید من هرگز فرهنگ کامنت نویسی رو یاد نمی گیرم)

مهندس زهرا دوشنبه 31 تیر 1387 ساعت 11:26 http://engineers.blogfa.com

به به!!
ایشالا شما هم به جمع رکوردداران در امر پروژه پایانی می پیوندین!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد