دل گیجه

مروری بر جهالت های یک مهندس تازه به دوران رسیده

دل گیجه

مروری بر جهالت های یک مهندس تازه به دوران رسیده

مقایسه سرویس های وبلاگ (1)

یکی از دغدغه های هر وبلاگ نویس برای شروع وبلاگ نویسی انتخاب یک سرویس وبلاگ مناسب است. گاهی ممکن است فردی مدت ها میان سرویس های وبلاگ مردد بماند و در نهایت یک سرویس را متناسب با نیازهایش ترجیح دهد.


من خودم از زمانی که با وبلاگ نویسی آشنا شده ام بارها در انتخاب یک سرویس مناسب مردد مانده ام. چرا که با مرور زمان و پیدایش تغییرات، پیشرفت یا وجود خللی در سرویس دهی این سایتها مجبور به بازنگری شده ام. افرادی هستند که بعد از مدتی وبلاگ نویسی و استفاده از یک سرویس، به سرویس دیگری کوچ می کنند! و گاه با مشکل انتقال اطلاعات از سرویس قبلی به سرویس جدید مواجه می شوند. (اینجاست که مزیت امکان انتقال کامل پست ها به وبلاگ جدید در برخی از سرویس ها مشخص می شود.)


لذا برآن شدم مطلبی در این باره تهیه و تنظیم کرده و در چند قسمت ارائه کنم. به این امید که وبلاگ نویسان جدید و یا حتی قدیم را مفید واقع شود!

 

موارد متعددی وجود دارد که می تواند در انتخاب یک سرویس وبلاگ، موثر باشد. آمار وبلاگ های موجود فارسی، نشان می دهد که تاکنون مواردی همچون تبلیغات و سابقه سرویس دهی ملاک موثری در این انتخاب بوده. گذشته از این بحث که در حال حاضر آیا وبلاگ نویسان ایرانی سنجش مناسبی پیش از انتخاب خود دارند یا خیر و یا تعداد وبلاگ های یک سرویس دهنده وبلاگ دلیلی بر برتری کیفیت سرویس دهنده مربوطه می شود یا خیر، مواردی که میتواند درانتخاب یک سرویس وبلاگ مناسب اثرگذار باشد به طور اجمالی عبارتند از:

۱. امکانات (امکانات مربوط به ارسال پست، بخش نظرات، تغییر قالب، لینک دهی و ... )

 ۲. سرعت و راحتی استفاده (سرعت لود وبلاگ، سرعت لود صفحات داخلی برای مدیریت وبلاگ، راحتی استفاده از امکانات سایت و ... )

 ۳. امنیت و قابلیت اطمینان (احراز هویت کاربران، امنیت و ضمانت حفظ داده های کاربران و ...)

 

مشخص است که مقایسه ای که انجام می دهم از دیدگاه کاربران به سیستم است و نه از لحاظ میزان تکنولوژی به کار رفته در سمت سرورهای مربوطه. یعنی مقصود بررسی ارائه دهندگان این سرویس نیستند بلکه مقایسه سرویس هاست.[1]

برای مثال در این نوع مقایسه، هدف، بررسی این نیست که سرویس دهنده از تکنولوژی آژاکس استفاده می کند یا خیر. بلکه نتیجه نهایی آن، یعنی سرعت بارگذاری صفحات، مهم است.

مسلما مقایسه ارائه دهندگان سرویس وبلاگ نیاز به شاخصه های متعددی دارد و کاری به مراتب مشکل تر است و نیاز به اطلاعاتی از داخل سیستم های مربوطه دارد که از حد این مطلب فراتر است!
 


ادامه دارد... 

 


۱. فرق میان این دو زمانی آشکار می شود که بدانیم در دنیای امروز رقابت های نرم افزاری و یا هر صنعت دیگر چیزی که حائز اهمیت است، رضایت مشتری است نه کیفیت ساختار داخلی سازمان. اگرچه به طور معمول کارکرد داخلی بر محصول نهایی اثرگذار است اما مهم این است که یک مشتری از سرویس ارائه شده راضی باشد و به سمت آن جذب شود. مسلما از دیدگاه مشتری این مهم نیست که چگونه این سرویس به او ارائه شده و یا چه میزان بر اساس اصول، کار میکند. بنابراین چه بسا سازمان هایی تلاش زیادی در جهت بهبود کارکرد سازمان کنند اما نتیجه این فرآیندها در رضایتمندی بیشتر مشتری موثر نباشد و در نتیجه موفقیت زیادی کسب نکنند.

 

منبع: خودم

نظرات 15 + ارسال نظر
نرگس خانوم جمعه 10 خرداد 1387 ساعت 09:37 http://nargesaneh.blogfa.com

سلام سلام!
کم حرف شدی...
با ما قهری؟؟؟

حمید جمعه 10 خرداد 1387 ساعت 19:23 http://yahamid.blogfa.com

سلام. ما فارسی نویس هستیم. ایرانی با فرهنگ مخصوص خودمون و نیازهایی که در این زمینه داریم. برای من سادگی و ثبات سرویس مهمه، دنبال جنگولک بازی داشتن وبلاگ مثل جعبه لینک و ... نیستم. از حالت فاروم بودن سرویس هم خوشم نمی آید.
اون انتقال مطالب نیز خیلی حیاتیه.
منتظر ادامه برنامه آموزشی تون هستم.
موفق باشید.
عصر جمعه است، برای سلامتی و ظهور حضرت صاحب الزمان(عج) صلوات.

فصل نو جمعه 10 خرداد 1387 ساعت 20:03 http://fasleno.blogsky.com

و گاهی هم این تردیده و در کنارش سیری از نوشتن مقطعی! باعث می شه که کلی مطلب آدم دود بشود!

ممنون از غلط دیکته ای! خیلی بده واقعا که کسی فارسیم نتونه درست بنویسه!!

۷۸۶ شنبه 11 خرداد 1387 ساعت 10:14 http://786fa.blogfa.com

شیره بلاگفا، شـــــــیره بلاگفا!!

اَ اِ اُ، اَ اَ اِ اُ، اَ بلاگفاییاش، اَ اِ اُ، اَ بلاگفاییاش .

بلاگفاته، بلاگفاته، بلاگفا سروره استقلاله !!!!

سانسور در محل!

بلاگفای قهرمان!

ما منتظره دومیش هستیم هیچ‌جا نمیریم همین جا هستیم!

... من از طرف کلیه کسانی که برای تیم زحمت کشیدن لازمه همینجا تشکر کنم، و بگم که داوری باید کاملاً عادلانه باشه، و اینکه به فرمایش شما ایزو چندهزار برای یه تیم مهم نیست مهم اینه که بچه‌ها انرژی بیارن تو زمین ! و تماشاگر راضی باشه و ما که این همه تشویق می‌کنیم و مطلب میاریم روی صندلیا راحت بتونیم بیایم و بریم و امکانات رفاهی خوب باشه، و امنیت باشه مثلا جشم و چارمون اذیت نشه، و خلاصه من از ۹۰ همینجا میخوام که تصویر مارو پخش کنن و خلاصه داوری خیلی باید خوب باشه،

یعنی جامع الطرفین بررسی بشه، به هر حال ما ایرانی هستیم و فارسی برامون خیلی مهمه تو ورزشگاه !

بهاره یکشنبه 12 خرداد 1387 ساعت 00:00

من هم که اصلا وبلاگنویس نیستم! D:

مهندس زهرا یکشنبه 12 خرداد 1387 ساعت 15:09 http://engineers.blogfa.com

یکی از نکات مهم تر در وبلاگ نویسی انتخاب یک پارتنر درست و حسابی و خوش قوله.!!!!

نیست خانم مهندس؟؟؟ (چشمک)

رها یکشنبه 12 خرداد 1387 ساعت 15:33

تا بحث تمام نشد از نظر دادن خبری نیست D:

حمیدآقا چهارشنبه 15 خرداد 1387 ساعت 12:09 http://www.shri.blogfa.com

سلام!
ببینید!! مهم نیست که کدومش خوبه؟ مهم اینه که من از کدوم خوشم میاد!!
راستی یک سوال! اصلا خوب وجود خارجی داره؟
اصلا میشه گفت کدوم بهتره؟
اصلا مقایسه ی شما مقایسه ای عادلانه است؟
حالا بر فرض!! هم که عادلانه باشه ، آیا معیار تصمیم گیری مناسبی برای باقی خلق الله هستش؟؟
اصلا میشه بگید از کدوم سرویس وبلاگ پول گرفتید که بقیه رو بکوبید؟؟؟
اصلا میشه بگید من چرا اینجا دارم کامنت میگذارم؟
راستی من کی ام؟ حمید ِ...؟
آفرین!! حمید ِ آقا :)))
بی نهایت ارادت!

شتری شنبه 18 خرداد 1387 ساعت 02:28

ببین! این جدی نویسی ها عمری به ریخت و قیافت بیاد! نکن این کارها رو! به تو چه که کی چه سرویس وبلاگی انتخاب می کنه آخههههه ! د دست از فضولی تو کار مردم ور دار دیگه ! غورباقه [نیشخند](حال کردم ق و غ رو عوضی بذارم [نیشخند]) ولی جون من دری وری بنویس [نیشخند] اینجوری بیشتر بهت میاد تا از آژاکس و آژانس و اورژانس و آمبولانس و اینا حرف بزنی[نیشخند]

نرگس خانوم شنبه 18 خرداد 1387 ساعت 23:07 http://nargesaneh.blogfa.com

سلام سلام!

شتری یکشنبه 19 خرداد 1387 ساعت 20:16

ببین منبع ! اگه راست می گی از گندی که داری واسه پروژه ات می زنی بنویس دیگه ! نه اگه ادعات می شه اونو بنویس دیگه ! در ضمن یعنی چی که علایم حیاتی نشون نمی دی هاااااااا؟ داری منبع بازی در می آری آره؟ من که می دونم تو داری چه غ... می کنی آخههههههههههههههه

۱۳۰ دفعه هم گفتم این تاییدیه مسخره رو وردار ! آخه من نمی فهمم تو چرا اینقدر خودتو مهم فرض کردی ؟ بیشین بینیم باااااااااااااوووووووو

شتری یکشنبه 19 خرداد 1387 ساعت 20:18

اثن می دونی چیه؟ ویرم گرفته تو اون مستطیله بنویسم

رها دوشنبه 20 خرداد 1387 ساعت 08:55

اینجا هم که شد همان حکایت قدیمی !

کلبه دنج پنج‌شنبه 23 خرداد 1387 ساعت 08:49 http://cozy-cottage.blogfa.com

کورمال کورمال آدرس اینجا را پیدا کردم!
اولا سلام
ثانیا گفتم شاید نمی خواهی کلبه آدرس اینجا را داشته باشد! با این حال فعلا برای این پستتان نظر می نویسم تا بعدا ببینم چه می شود.
ثالثا تا کلمه آژاکس را خوب متوجه شدم، بقیه اش رفتم در وادی آژاکس و فان باستن آن زمان ها!

از شما جهان سومی ها که سعی می کنید سرویس های وبلاگ و نیازهای کاربران فارسی نویس را متظاهر کنید متشکرم.
و ممنونم که شمرده نوشتید تا من هم بتوانم بخوانم.

کلبه دنج پنج‌شنبه 23 خرداد 1387 ساعت 08:51 http://cozy-cottage.blogfa.com

مثلا کلی تحقیق کردی بلاگ اسکای رو انتخاب کردی؟
نه خداییش چقدر فسفر سوزوندی؟

اینجا رو نیگا، نه شکل آدمک داره، نه می شه نظر خصوصی فرستاد، نه می شه تو مستطیل چیزی نوشت، نه ...
نمی دونم دلت به چی اینجا خوشه؟
نه جدیا !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد