دل گیجه

مروری بر جهالت های یک مهندس تازه به دوران رسیده

دل گیجه

مروری بر جهالت های یک مهندس تازه به دوران رسیده

مشاجره

من به شخصه دعا میکنم این آدم هایی را که میآیند و ملت را شاد میکنند. مثلا همین دیشب. چقدر ذاتمان مفرح شد! شلیک خنده بود که به آسمان پرتاب میشد. و بعد هم رفتیم جایی که کسی نبیند، گریه کردیم. به خاطر سطح شعورمان. به خاطر ریختن قبح دروغ، ریختن آبروها و ریختن خیلی چیزهای دیگر. به خاطر اینکه رویمان نمیشود سربلند کنیم و بگوییم دیشب دو کاندید برای ریاست کشورمان داشتند با هم مناظره میکردند. برای اینکه بگوییم فرهنگ مناظرهی ما همین قدر است.

فقط دلمان را خوش کردیم به اینکه اینها همه تمرین دموکراسی است و بعد از چندین سال به ثمر خواهد نشست. کمی که بگذرد تازه یاد میگیریم به جای دعوای بچه گانه تخریب اشخاص مقایل این همه بیننده، مناظره یعنی "تقابل نظر" انجام دهیم.

خوشحالم که این مناظره ها تا این اندازه روشنگر منش و شخصیت افراد است. 

 

 

پانوشت: 

1. البته مسلم است که فرهنگ مناظرهی ما همین قدر نیست. دو کاندید دیگر نشان دادهاند فرهنگ و شعور و ادب چیز خوبی است! 

2. به عقیدهی من برنده مناظرهی دیشب آقای کروبی و آقای احمدی نژاد، میرحسین* بود! چرا که تازه معلوم شد چقدر سعه صدر، متانت و دانایی داشته و در مناظره همبازی با حریف نشده.  

 

* نمیگویم آقای میرحسین موسوی. چون نگفتن آقا چیزی از شخصیت او کم نمیکند. میرحسین تنها شخصیت سیاسی است که به نامش معروف شده! 

 

بعد نوشت: آخرین مناظره قشنگ ترینش بود و امید را به من بازگرداند!

نظرات 15 + ارسال نظر
عشق یکشنبه 17 خرداد 1388 ساعت 17:59

رآیا شما هم دوست دارید میلیونر یا میلیاردر شوید و در سواحل زیبا خانه داشته باشید؟
راز بزرگ میلیونر شدن را از ما بخواهید
برای پی بردن به این راز بزرگ باید عضو سایت زیر شوید
http://www.oxinads.com/?a=22810hd
http://www.oxinads.com/?a=22810hd
این کار هرگز سخت نیست و نیازی به اموزش های خاصی ندارد فقط کافیست امتحان کنید

تیله یکشنبه 17 خرداد 1388 ساعت 18:16

حرف ستاره دارت منو یاد قیصر انداخت که برا همه حتی شاگرداش قیصر بود نه امین پور. گویا همواره بین «صداقت و مردم داری» و «نام کوچک» رابطه ای هست. البته این تشبیه نبود!
ویاد این:
درخت را به نام برگ... مرا به نام کوچکم
صدابزن

بگذریم از این همه درس یاد گرفته شده تو همین چند شب. ازین همه استخوان در گلو مانده!
ارادتمندیم مهندس جان!

بهاره یکشنبه 17 خرداد 1388 ساعت 18:46

یه استادی داشتیم یه زمانی! می گفت، معیار جهان سوم بودن میزان فولاد تولیدی و چه بدونم تولید ناخالص ملی و صنایع مادر و از این قبیل چیزا نیست... معیار سطح شعوره... بعد مثال می زد که وقتی 2 تا جهان سومی با هم بحث می کنند چه می شود و ....
تو این چند روزه کلی یاد این حرفاش افتادم.

دلخوش نباشیم چه کنیم!

یه دوست یکشنبه 17 خرداد 1388 ساعت 19:41

سلام [گل]
دست مریزاد و خداقوت...
ما در http://7khatha.com هستیم. حتما سر بزنین. امکانات جالبی داره. چت روم صوتی تصویری قوی و انجمن هم داره . هر یوزر میتونه صفحه شخصی (شبیه به 360 ) داشته باشه و کلی امکانات دیگه که ارزش امتحان کردن رو داره دوست من.

[گل] به امید دیدار[گل]

آیتا دوشنبه 18 خرداد 1388 ساعت 07:16

سلام دوست عزیز به فروشگاه منم سر بزن خوشحال می شم عزیزم

"فروشگاه اینترنتی آیتا شاپ " فروش جدیدترین فیلم ها ، کارتون ، نرم افزار ، بازی و... با 35% پایین تر از قیمت پشت جلد کالاها

"">> اخراجی ها 2 - یوسف پیامبر ایرانی - جی تی ای <<"

"""""""""""" Www.aytashop.com """""""""""""""

حمید دوشنبه 18 خرداد 1388 ساعت 09:10 http://yahamid.blogfa.com

بله همانطور که فرمودید، دو کاندید دیگر بخوبی نشان داده‌اند که فرهنگ و شعور و اون یکی چی بود؟ آهان! ادب، چیز خوبی است. بنابراین من به آن دو کاندید دیگر رأی می‌دهم. همزمان.

فاطمه چهارشنبه 20 خرداد 1388 ساعت 12:18

خدا خیر بده این محسن رضایی رو که باعث و بانیه این هم شادی و خنده و روشن شدن خیلی از حقایق همچنان خاموش! و در نتیجه در اومدن حرص بعضی ها و راضی شدن برای رای دادن شده
واقعا که این رضایی یه چیز دیگه اس1 اصل کار رو اون کرد که واقعا اگه این مناظره ها انجام نم شد شاید خیلی ها ترجیح می دادن جمعه امسال رو هم مثل 4 سال پیش بخوابن وخوش باشن تفریح کنن و واسه دهن کجی به نظام رای ندن ولی حالا خیلی واسه اینکه حرصشون در اومده فکر کنم حاضرن حتی برن ساعت 6 صبح جمعه زنبیل بذارن که بتونن زودتر رای بدن
وخدا را به خاطر این همه روشنگری شاکریم

زیرزمین چهارشنبه 20 خرداد 1388 ساعت 12:37 http://www.zirzaminehaftom.persianblog.ir

«رویمان نمی‌شود سربلند کنیم و بگوییم دیشب دو کاندید برای ریاست کشورمان داشتند با هم مناظره می‌کردند.»
.
.
.
همین است...!

رها چهارشنبه 20 خرداد 1388 ساعت 13:54

مهم اینه که تو سبزی خواهر

فرشته پنج‌شنبه 21 خرداد 1388 ساعت 12:13

پس چرا شنبه نمیرسه؟؟

کلبه دنج پنج‌شنبه 21 خرداد 1388 ساعت 15:23 http://cozy-cottage.blogfa.com

کلبه دنج پنج‌شنبه 21 خرداد 1388 ساعت 15:27 http://cozy-cottage.blogfa.com

کامنت قبلی نشانه اعلام حضور و همچنین رنگ بنده بود!



نگفتن ِ آقا را عشق است!

http://khayatbashi.ir/?p=1450

نرگس یکشنبه 24 خرداد 1388 ساعت 20:58

اگر از حال ما پرسیده باشی باید بگویم...
نمیدانی الان چقد دارد اینجا بهمان خوش میگذرد
الحمدلله همه چیز فراهم است
نه سایتی فیلتر شده...
نه اس ام اس قطع است...
فقط نمیدانم چرا گاهی یک عده داد و هوار میکنند در خیابان و صدای تیر چرتت را میپراند...
و بوی باروت است که باگاز اشک آور قاطی میشود...
نمیدانی ما ایجا با صدای شکستن شیشه ها و دیدن برادران محترم کماندو چه احساس خوبی بهمان دست میدهد...
کلی احساس شعف میکنیم ازین پیروزی های پی در پی ملت...
خلاصه اینکه ما اصلا از رای دادن پشیمان نیستیم...
چرا که با اینکار مشت محکمی زدیم بر دهان استکبار جهانی و مشت محکمتری بر دهان خودمان...
باشد که خداوند توفیقات ما را افزون گرداند...
آمین

[ بدون نام ] جمعه 3 مهر 1388 ساعت 10:38 http://onee.blogsky.com

تو چقده باحالی !
مدتها بود وبلاگ یه آدم باحال رو ندیده بودم
اولش که کلی به قالب وبلاگت خندیدم خلاقیتت بی نظیر بود
یه چند تا پست بالایی رو هم خوندم دیدم نهههههههه واقعا جالبی
خواستم برم دنبال پروفایلت، که ببینم کی هستی؟! چیکاره ای؟! سن؟! میل اور فیمیل؟! (عمرا اینو بتونی بخونی) یه ذره که اینور اونور وبلاگت رو نگاه کردم دیدم از پروفایل خبری نیست (این اسمایل یعنی خوردم تو دیوار!) ولی از اونجائیکه یه مقدار کنجکاو تشریف دارم و تا به جواب سوالام نرسم بیخیال موضوع نمیشم! اونقدر گشتم تا پیداش کردم و سرانجام فهمیدم که میل هستی و تو تهران کثیف نرم افزار میخونی! در این قسمت بود که به هوش و ذکاوت خودم افتخار کردم(تا اینجاش از تو همش تعریف کردم حالا یه ذره بذار از خودم تعریف کنم!!!!)
راستی چرا اینجا این اسمایل رو نداری ؟!! ها ؟!

(خیلی وقته که دیگه آدرس وبلاگم رو برای کسی نمی نویسم ولی این دفعه فرق داشت برام)

فرشید (یـــــک) جمعه 10 مهر 1388 ساعت 22:31

من آمدم!
سلام
اینقدر ازم تعریف کردی منم که بی جنبه تا الان چسبیده بودم به سقف بالاخره الان کنده شدم اومدم پایین تا بتونم بکامنتم!
پروفایلت رو هم از طریق page source صفحه وبلاگت سرچ کردم و دیدم اونجا قایم شده!
در مورد اینکه چرا اشتباهی بجای فیمیل نوشتم میل بذار برات یه مثال بزنم روشن شی من چقدر نابغه هستم :
نوشته بودی "...میل هست در حالیکه فیمیل هست اونم از نوع ..." حالا من اینو اینطوری خوندم " ... فیمیل هست در حالیکه میل هست اونم از نوع ..." !!!!!! بعد کلی با خودم فکر می کردم این چرا میل شد ییهو! اصلا به نوشته هاش نمی خوره !!!! با این هیکلش خجالت نمی کشه اسم خودش رو گذاشته آلوچه
خلاصه نبوغ به خرج دادم اومدم کامنت خودم رو خوندم فهمیدم که اشتباه نوشتم!
( الان به نظرت تو همین کامنت بقیه حرفام رو بگم یا تو یه کامنت دیگه بگم؟!!)

خب! در مورد مبحث نظرات، علتش اینه که اولا تو لیست وبلاگهای بروز شده که نمی یام که کسی بخواد کامنت بذاره، اونایی هم که از طریق سرچ میان هیچوقت کامنت نمی ذارن پس میمونه فقط دوستانم، که برای اونا نظرات باز هست ، ببینم می تونی پیداش کنی یا نه

قبلا no-1.blogsky.com بودم (ایندفعه اعمال شاقه نداره! 15 یادداشت تو هر صفحه هست ) بخونی فکر کنم متوجه بشی چرا دیگه اونجا نیستم ...

دیگه چی می خواستم بگم

دیگه اینکه امیدوارم همیشه خوش باشی (البته در کنار زوجت )

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد